هفته پژوهش و فناوری، هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد. انتخاب و تجلیل از برگزیدگان این حوزه و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی‌نفعان، باعث ارتقاء جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین این عرصه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی می­‌شود.

به همین منظور ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله از 25 تا 29 آذر ماه برنامه‌های متعددی را با همکاری سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می‌نماید. آیین تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، 26 آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

در این مراسم از استادان، کارکنان و دانشجویان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز، نویسندگان مقالات برتر، طرح‌های برون دانشگاهی برتر، مجله برتر، مرکز فناور برتر، انجمن‌های علمی فعال، اعضای برتر باشگاه پژوهشگران و نخبگان و شرکت‌های همکاری‌کننده با واحد تبریز تجلیل و قدردانی شد. باعث افتخار است که شرکت رایموند هنر پویان به عنوان مرکز رشد برتر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز انتخاب شد.

استودیو بازی‌سازی رایموند هنر پویان از سال 93 فعالیت خود را شروع کرد و مدتی پس از آن با تشکیل تیم سه‌نفره، فعالیت تیمی خود را ادامه داد. نتیجۀ این فعالیت سه‌نفره، انتشار بازی لبۀ آسمان در سال 96 بود. در همان سال تیم رایموند هنر پویان، همزمان با گسترش تیم به 5 و در نهایت 8 نفر، به صورت رسمی به فعالت خود ادامه داد. تابستان 98 شرکت بازی‌سازی رایموند هنر پویان رسما ثبت و وارد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شد. ما خوشحالیم که در حال حاضر خانوادۀ رایموند به بیش از 20 نفر رسیده است تا در فضای فرهنگی ایران فعالیت‌های ثمربخشی داشته باشیم.

آرمین هاشم‌زاده، مدیرعامل رایموند هنر پویان در مصاحبه با ویژه‌نامه فرهیختگان: ” VR و AR تکنولوژی­‌ای است که از بازی‌سازی ایجاد شده و تولید شرکت‌های بزرگ دنیاست. ما نسخه­‌های اولیه‌­­ای از آن تولید کرده‌­ایم که یکی از آن‌ها پروتوتایپ آموزش نحوه استفاده و تعمیرات ماهواره­‌های اعزامی به فضا بود.”

هاشم‌زاده ادامه می­‌دهد: “ما همچنین عضوی از تیم همگرای بنیاد ملی بازی‌های رایانه­‌ای هستیم. تا حدودی منابع مالی را تامین کرده و توانسته­‌ایم روی پای خودمان بایستیم.” و هدف از راهاندازی این شرکت را تبدیل به یکی از قطب­‌های بازی‌سازی شمال غرب کشور دانست و افزود: اگر کشور ما و تیم‌های بزرگ‌مان بتوانند بخشی از بازار 160 میلیون دلاری صنعت بازی‌سازی را در اختیار بگیرند، به کشور و درآمدزایی آن کمک بزرگی خواهند کرد.­

Leave a Reply